Moja lekcja

 0    41 tarjetas    guest3221386
descargar mp3 imprimir jugar test de práctica
 
término definición
phoneme
empezar lección
smallest articulatory component of language
morpheme
empezar lección
smallest, meaningful articulatory component of language
lexicology
empezar lección
study of vocabulary
syntax
empezar lección
study of sentences
pragmatics
empezar lección
using language to achieve something in a social setting
duality (properties)
empezar lección
language is made of two levels: meaning of words and physical level - sounds
cultural transmission (properties)
empezar lección
language is not in our genetics, instead we acquire it because of our culture
arbitrariness (properties)
empezar lección
words don't have an inherited meaning
displacement (properties)
empezar lección
we can talk about abstract concepts or about future etc
productivity (property)
empezar lección
infinite Numbers of birds and sentences can be created by finite number of letters/sounds
noun
empezar lección
rzeczownik
verb
empezar lección
czasownik
adjective
empezar lección
przymiotnik
adverb
empezar lección
przysłówek
pronoun
empezar lección
zaimek
preposition
empezar lección
przyimek
conjuction
empezar lección
spójnik
determiner
empezar lección
that, mine, hers etc
particula
empezar lección
partykuła
pictogram
empezar lección
monosemic, graphic representation of objects etc
idiograms
empezar lección
polisemic, simplified forms of pictograms
logograms
empezar lección
sign corresponding to a word (like in Chinese)
L1: prelinguistic stage
empezar lección
producing words for fun not for communication
L2: one word stage
empezar lección
L2: etap jednego słowa
L1: telegraphic speech
empezar lección
no grammatical words ("is")
L1: overgeneralization
empezar lección
uses common grammatical rules for everything
L1 (in short)
empezar lección
massive input, unorganized grammaticaly
L2 (in short)
empezar lección
reduced input, structured
metalanguage (used in L2)
empezar lección
helps in learning, language about language
language transfer
empezar lección
transferring certain components of one language into the other
negative transfer
empezar lección
patterns aren't parallel, difficulties in learning
positive transfer
empezar lección
patterns are parallel, helps in learning
derivation
empezar lección
combining words (roots) with affixes (morpehemes)
suffix
empezar lección
-ly
prefix
empezar lección
un-
infix
empezar lección
-a-
compounding
empezar lección
word + word/ black+ board = blackboard
clipping
empezar lección
reducing word length without reducing meaning
blending
empezar lección
motor + hotel = motel
prescriptive approach
empezar lección
proper use of language originating from classical languages
descriptive approach
empezar lección
what is correct in language is determined on whether the speakers use it

Debes iniciar sesión para poder comentar.