término |
definición |
empezar lección
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product, price, place, promotion, packaging, people
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political, economic, social, technological
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pre-sales and after-sales staff empezar lección
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contact with the customer
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reinforce the diversity of elements that make up the product
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the relationship between quality and price / good mean cheap - can have a negative connotation
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already available information
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data collected for the first time
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empezar lección
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representative sample of people/ factual and numerical
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empezar lección
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focus groups, face-to-face interviews / opinions and attitudes
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looking at the activity of competitors
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people's behavior in natural environments
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business-to-consumer aimed at end-users
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4 Basic methods of segmenting a market empezar lección
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product-related, demographic, psychographic, geographical
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empezar lección
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comfort, safety, luxury, value-for-money, convenience, durability
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empezar lección
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age, gender, education, family life cycle, income, occupation
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empezar lección
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attitudes, lifestyle, opinions, values, self-image
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empezar lección
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from the customer's point of view / advantages for the customer
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empezar lección
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from a purely product design point of view
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empezar lección
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a name or symbol that has legal protection
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empezar lección
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cost-based pricing, breakeven analysis
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the sales volume at which the product starts to make a profit
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3 stages od brand loyalty empezar lección
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awareness=recognition, preference, insistence
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empezar lección
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rozłożyć na czynniki pierwsze
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empezar lección
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group of related products, physically similar, intended for the same market
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product mix / product range empezar lección
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assortment of product lines and individual offerings
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empezar lección
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introduction, growth, maturity, decline
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empezar lección
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empezar lección
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maximizing revenue, minimizing costs
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empezar lección
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empezar lección
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a high price for early adopters
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empezar lección
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withdrawn from the market empezar lección
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be force out of / wycofany z rynku
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uczciwa konkurencja kampanii
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empezar lección
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empezar lección
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arrive at, establish, set, worki out
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empezar lección
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niemrawy / flat - nieciekawy, nijaki
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empezar lección
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empezar lección
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installations: major capital items, heavy equipment
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empezar lección
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eg batteries purchased by an automaker
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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expense items, not part of the final product / copy paper
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empezar lección
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profitability, market share, matching the market leaders, prestige pricing, identifying the correct price point, social objectives
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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ekskluzywność, wyłączność
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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getting right products to the customer at the right time
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empezar lección
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empezar lección
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wholesaler, retailer, Direct to customer
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empezar lección
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empezar lección
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realizacja zamówienia / making sure that the customer gets the right goods at the right time
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small family-owned stores empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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sales promotions, personal selling, advertising, pr, events, sponsorship, endorsements, trade promotions to retailers, other: product placement, word-of-mouth, viral marketing
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empezar lección
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10% off, bonus, coupons to cut out, free samples, in-store displays, contests
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empezar lección
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sales, face-to-face communication between salesperson and customer
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8 stages of personal selling empezar lección
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prospecting, approach, presentation, demonstration, answering objectiions, closing, follow-up, long-term relationship
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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potencial customer / perspektywa, szansa
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empezar lección
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dalszy, kontrolny, potwierdzający
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empezar lección
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zapewnić, uspokoić, podbudować
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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reklama, rozgłos / information that makes people notice a company
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empezar lección
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empezar lección
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organizować prasowe konferencje
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empezar lección
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rekomendacje od celebrytow
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trade promotions to retailers empezar lección
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give more space/visibility to existing products, financial incentives to stock a new product
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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online through social networking websites
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empezar lección
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unconventional techniques
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empezar lección
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sprzedaż produktów dodatkowych
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7 building customer relationship empezar lección
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building a brand identity, frequency programs, forming communities, affinity marketing, individualized advertising, co-marketing, CRM software
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empezar lección
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empezar lección
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customer relationship management
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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synonym shipping - not only refer to ships
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empezar lección
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empezar lección
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trade fairs - targi / exhibitions
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empezar lección
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specialty store, convenience store, discount store, supermarket, departament store
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empezar lección
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wealthy customers ame upscale
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empezar lección
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direct-response retailing, internet retailing, automatic merchandising, direct selling
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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increasing production and lowering the costs
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empezar lección
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high skim pricing / market skimming empezar lección
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setting a high price for the new product, to make maximum revenue before competing products appear on the market
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innovators / early adopters empezar lección
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educating potencjał customers
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empezar lección
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maliny a product different from similar product offered by other sellers
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empezar lección
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dividing a market info distinct groups od buyer WHO have different requirements or buying habits
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empezar lección
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the extent to which demand or supply of a product responds to changes of price
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empezar lección
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the strategy of setting a low price to try to sell a large volume and increase market share
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empezar lección
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the statement of objectives that a client works out with an advertising agency
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the comparative-parity method empezar lección
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choosing to spend the same amount on advertising as one's competitors
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empezar lección
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the place where goods are sold to customers
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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the process of selling products connected with a. popular film, person or event / ame selling goods also on general
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empezar lección
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empezar lección
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zasieg / how widely information is distributed
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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internet term reffering to those occasions when someone looks at sth
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empezar lección
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inbound logistics, material handling, outbound logistics, reverse logistics
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empezar lección
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empezar lección
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zaopatrzeniowa / bringing raw materials, packaging et. from suppliers to producers
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empezar lección
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the movement od goods within the warehouse, from the warehouse to the factory floor, and from the factory floor to the various workstations
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empezar lección
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manages the flow of finished products through intermeemdiaries to the final customer
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empezar lección
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involves bringing goods back to the premises od the original manufacturer because od defects or other customer returns
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empezar lección
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empezar lección
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international commercial terms
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empezar lección
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empezar lección
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z fabryki / the buyer picks up the good at seller 's premises and arranges all the transport and insurance
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empezar lección
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free on board / the sellers delivers the goods onto the shop at a named port, from here all responsibility (including the sea journey) passes to the buyer
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empezar lección
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cost insurance freight / the seller has responsibility to a named port od destination, and so pays for the cost and risk of the journey as well
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empezar lección
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analysis of the wider business environments, identification and analysis of target markets for new products, sales goals, marketing budget, market mix
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empezar lección
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empezar lección
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sales personel, Staff, team
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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customer value, costs, communication, convenience
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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przeterminowany, czerstwy, nieswiezy
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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gdzie pracować, w jakiej dzialce
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empezar lección
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moving goods or services from producers to customers
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empezar lección
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an intermediary that stocks manufacturer's goods or merchandiser and sells IT to retailers and professional buyers
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empezar lección
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dividing a market distinct groups od buyers WHO have different requirements or buying habits
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empezar lección
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making a product (appear to be) different from similar products offered by other sellers by product differences, advertising, packaging
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empezar lección
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possibilities of filling unsatisfied needs in sectors on which a company can profitably produce goods or services
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empezar lección
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setting a high price for a new product to make max revenue before competing product appears on the market
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empezar lección
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SB WHO contacts existing and potencial customers and tries to pursuade them to buy goods
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empezar lección
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the attributes or characteristics of a product,. such as size, shape, quality, price, reliability
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empezar lección
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the extent to which supply or demand od a product responds to changes of price
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empezar lección
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the strategy od setting low price to try to sell a large volume and increase market sharr
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empezar lección
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empezar lección
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6 origin of new product ideas empezar lección
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market research, pre-sales and after-sales Staff listening to customers, customers making Direct suggestions, competitor activity, the r+D departament, external changes in the market
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empezar lección
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empezar lección
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purchasing documents, bill
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empezar lección
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entries recorded on accounting
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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the summary of the ledger information to check whether the figures are accurate
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empezar lección
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empezar lección
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the profit and loss account, the P&L
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empezar lección
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officially declare the accounts are correct
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empezar lección
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empezar lección
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pożyczkodawcy, kredytodawcy
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empezar lección
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empezar lección
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to subtract / odliczac, odejmowac
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empezar lección
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liabilities + shareholders' equity
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empezar lección
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anything of value owned by a business
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empezar lección
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aby amount owed to a creditor
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empezar lección
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owners' equity, share capital + retained profit (reserves)
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empezar lección
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(commin stock AME) representing the original investment in the business when shares were first issued; or amount raised at initial flotation on the stock market
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empezar lección
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any retained profit that has accumulated over time
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empezar lección
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how easily thecan be turned into cash, current assets being more liquid than fixed assets
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empezar lección
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how quickly creditors have to be paid, current liabilities being paid before long-term liabilities
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empezar lección
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the amount by which the former (current assets) exceeds the latter (current liabilities)
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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shows the real cash that is available to keep the business running day to day, there are mamy sophisticated techniques that accountants can use to manipulate profit, whereas cash is real money
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problem with cash flows (4) empezar lección
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unexpected late payments, non-payments (bad debts), unforeseen costs - a larger than expected tax Bill, a Strike, an unexpected drop in demand, investing top much in fixed assets
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empezar lección
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empezar lección
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niespodziewane koszty, larger than expected
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empezar lección
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solutions to drop in cash flow statement (5) empezar lección
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credit Control, stock Control, expenditure Control, a sales promotions to generate cash quickly, using an outside company to recover bad debts (factoring)
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empezar lección
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empezar lección
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keeping low levels of stock, minimizing work-in-progress, delivering to customers more quickly
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empezar lección
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delaying spending on capital equipment
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empezar lección
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wydatki, nakłady, rozchód
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empezar lección
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empezar lección
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planning- preparing forecats and budgets, monitoring- comparing planned spending with actual spending, producing financial data for the senior management teams, analysing major investment decisions
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empezar lección
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managing cash flow, raising new funds
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empezar lección
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keeping the company's books, preparing financial statements, preparing tax returns, developing strategies to minimize taxes
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empezar lección
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debt financing, equity financing
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empezar lección
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short term (trade credit, bank loan), long-term (issuing bonds)
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empezar lección
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reinvested earnings, sales of assets, issues of new shares
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empezar lección
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empezar lección
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nadmierne zaciąganie pozyczek
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empezar lección
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diacrete business unita where budgets are spent
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empezar lección
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units where profits are generated
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empezar lección
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comparing planned costs/income with actual costs/income
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empezar lección
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metody wyceny (standard, marginal costing)
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empezar lección
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empezar lección
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to analyse performance more depth, to compare companies in the same industry
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empezar lección
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liquidity, profitability, leverage (debt), activity ratios
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empezar lección
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|
dźwignia finansowa, the extent to which a firm relies on debt financing rather that equity financing
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empezar lección
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|
determine level of debt load that a business has incurred
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empezar lección
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|
Incone, turnover, sales, the top line
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empezar lección
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Direct costs = manufacturing costs, salaries of manual (blue-collar workers)
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empezar lección
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indirect costs/overhead = include salaries of sales and office Staff, marketing costs, utility bills
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empezar lección
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includes profits from investments on other companies
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empezar lección
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profit, the bottom linę (retained profit)
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empezar lección
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Earnings before interest, tax depreciation and amortisation
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empezar lección
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the loss on value of a tangible assets (eg vehicles)
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empezar lección
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the loss on value of an intangible asset (eg the purchase of a licence or trademark)
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empezar lección
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monet paid to the bank for liana (or received from the bank for cash balances)
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empezar lección
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money paid to shareholders
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empezar lección
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transferred to balance sheet where IT joins the amounts from previous days
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empezar lección
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zbywalne papiery wartosciowe/ shares intended for disposal within one year
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empezar lección
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empezar lección
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are part of building that cannot be moved such as lights
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empezar lección
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patents, trademarks, goodwill
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empezar lección
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reputation, contacts and expertise of companies that have been bought
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empezar lección
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temporary negative balance
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empezar lección
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expenses Has been incurred, but the money is not yet paid
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empezar lección
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three are amounts set aside for anticipated one-time payments that are not part of regular operations - perhaps a lawsuit or a compensation package for employees being laid off
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empezar lección
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long-term bank loan to buy a property
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empezar lección
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amount raised by issuing the bonds
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empezar lección
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to emphasize costs which can be identified with one particular product
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empezar lección
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to emphasize costs which increase in proportion to any rise on output
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empezar lección
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costs which stay the same at all levels of output on the short term
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empezar lección
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costs which result from the whole business (rent, utilities) not aby particular products
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empezar lección
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costs resulting from the day-to-day activities od the business (product and processes)
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empezar lección
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the costs of increasing output by one more unit
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empezar lección
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the costs of buying or upgrading physical assets Luke buildings and machinery
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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empezar lección
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zagrozić, narazić na niebepzieczenstwo / put at risk
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empezar lección
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empezar lección
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approximate, rough, round
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